V rámci Dňa otvorených dverí v čase od 9.00 do 13.00 hodiny budú mať klienti možnosť vybaviť všetky záležitosti, na ktoré im počas pracovného týždňa nezostával čas.
Dôvodom, prečo sa vedenie pobočky rozhodlo poskytnúť klientom väčší časový priestor na splnenie povinností súvisiacich s agendou sociálnej poisťovne, bola zákonom stanovená lehota na odovzdanie výpisov z daňového priznania, ktorá sa týka predovšetkým samostatne zárobkovo činných osôb (SZČO). Posledným termínom na odovzdanie potrebných dokumentov pre SZČO, ktoré zarobili viac ako 97.200 Sk (3207 eur) je 30.jún.
\"Rozhodli sme sa, že občanom poskytneme jeden deň navyše. K dispozícii bude kompletná expozitúra a rovnako budú k dispozícii aj vedúci príslušných odborov na to, aby sme poskytli klientom kompletné služby. Otvorenie pobočky súvisí aj s tým, že do konca júna majú možnosť občania vstúpiť alebo vystúpiť z II. piliera dôchodkového sporenia. Do dnešného dňa sa v okresoch Sabinov a Prešov z tohto piliera odhlásilo vyše 2500 ľudí a každým dňom to ku koncu tohto termínu stúpa, \" uviedol pre TASR riaditeľ pobočky Sociálnej poisťovne v Prešove Alexander Ernst.
V súvislosti s niekoľkými končiacimi sa zákonnom stanovenými lehotami na splnenie povinností voči Sociálnej poisťovni, budú pracovníci pobočky v Prešove a vysunutého pracovisko v Sabinove vybavovať stránky aj vo štvrtok v čase od 8.00 do 14.00 hodiny.
Začiatkom júla otvorí pobočka SP v Prešove nové oddelenie, kde budú dve pracovníčky poskytovať informácie o stave individuálnych účtov poistencov.
\"Dôležitou činnosťou tohto pracoviska bude aj poskytovanie informácií, a to predovšetkým žiadateľom o starobný dôchodok. Máme záujem, aby sa procesy súvisiace s priznaním výšky dôchodku urýchlili. Občania majú totiž často problémy s dokladovaním údajov od zamestnávateľov. Ide predovšetkým o tých, ktorí pracovali v zahraničí, prípadne o zamestnancov spoločností, ktoré medzičasom zanikli, \" dodáva Ernst.
V tejto súvislosti je podľa Ernsta potrebné zosúladiť približne šesť informačných softvérov. Po zavedení ochranných opatrení v informačnom systéme pobočky budú mať občania možnosť získavať informácie aj elektronicky. Vzhľadom na skvalitnenie poskytovaných služieb sa vedenie pobočky rozhodlo inštalovať v priestoroch poisťovne takzvanú Schránku dôvery, ktorá bude slúžiť na zber podnetov, prípadne sťažností občanov.